Ο Όμηρος και ο Ζούκερμπεργκ | Ανοπαία ατραπός
Ανοπαία ατραπός

Ο Όμηρος και ο Ζούκερμπεργκ

16 Σεπτεμβρίου 2018 19:02:00

«Homer’s odyssey into social networks» ο τίτλος στους λονδρέζικους «Καιρούς». Βλέπω καλά ή η όρασή μου με γελά; Μιλάμε για την Οδύσσεια του Ομήρου, έναν από τους πιο θεμελιώδεις μύθους της δυτικής κουλτούρας; 

Μιλάμε για τις πολλαπλές ιστορίες στο 10ετές ταξίδι του Οδυσσέα μετά τον Τρωικό πόλεμο, ενόσω η Πηνελόπη τον περίμενε και ο γιος του Τηλέμαχος τον αναζητούσε; Γι’ αυτές τις ιστορίες, που συνεχίζουν να αντηχούν στους αιώνες, επιτρέποντας ατέρμονες επανερμηνείες;
Μία ανάγνωση από άλλη γωνία έκαναν φοιτητές από τη Βραζιλία και τη Σκωτία, που δεν έμειναν στην πνευματική πρόκληση και την αισθητική απόλαυση των 12.110 στίχων.
Αναλύοντας τις σχέσεις ανάμεσα στα 342 πρόσωπα του μεταπολεμικού, μεταηρωικού ομηρικού έπους, οι μελετητές οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα πως έχουν συνολικά 1.747 συνδέσεις μεταξύ τους, δημιουργώντας έναν ιστό επαφών, εξίσου περίπλοκο μ’ εκείνον του Facebook. Τι διαδρομή για των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τη δομή.
Τι σημαίνει αυτό, ότι ένα δίκτυο ανθρώπων λειτουργεί διαχρονικά με τον ίδιο τρόπο ή επιβεβαιώνει μέσα από τη σύγχρονη τεχνολογική γλώσσα ότι «μπροστά στον Όμηρο, όλοι θα φαινόμαστε πάντα φτωχοί και μικρότεροι… Κάθε σύγκριση μαζί του θα καταλήγει πάντα υπέρ αυτού…»;
Σύμφωνα με τους ερευνητές, που απομόνωσαν τις μυθικές μορφές, τους Λαιστρυγόνες και τους Κύκλωπες, τη Σκύλλα και τη Χάρυβδη, και εξέτασαν τις σχέσεις μεταξύ κοινών θνητών, «το προφανές συμπέρασμα είναι πως η Οδύσσεια είναι ένα αμάλγαμα αληθινών και φανταστικών προσώπων».
Δηλαδή, για να το κάνουμε λιανά, αφού ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούσαν οι ήρωες είναι ρεαλιστικός, θεωρούν ότι οι θνητοί πιθανότατα βασίζονταν σε χαρακτήρες αληθινών προσώπων.
Δεν ξέρω από φίλους διαδικτυακούς και για τα likes τι ακούς, μα στον Όμηρο (ο μη ορών=αυτός που δεν βλέπει) οι ήρωες μεταμορφώνονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Γιατί είναι κάτι παραπάνω από ένα ταξίδι, δεν είναι ημερολόγιο ηλεκτρονικού καταστρώματος, όπου οι «ήρωες» εγκλωβίζονται με άνεση στο στοιχείο τους.   
Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη


Ενημέρωση μέσω e-mail

Συμπληρώστε το email:



Βιογραφικό

Χρήστος Κασταμονίτης

Ο Χρήστος Κασταμονίτης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Φοίτησε στο πανεπιστήμιο του Coventry στην Αγγλία, όπου και σπούδασε Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Έχει μεταπτυχιακό στο Management από το πανεπιστήμιο του Υork στην Αγγλία. Είναι μέλος του Project Management Institute. Εργάζεται ως Senior Business Process Analyst στις Βρυξελλες. Εχει Αρθρογραφησει στα περιοδικά "Τρίτο Μάτι", «Hellenic Nexus» ,"ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ". Έχει εμφανιστεί σε πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών όπως "ΦΥΓΟΚΕΝΤΡΟΣ" , "ΟΙ ΠΥΛΕΣ ΤΟΥ ΑΝΕΞΗΓΗΤΟΥ" ,"ΑΘΕΑΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ", "ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΩΡΑ" ,"ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ", "ΚΩΔΙΚΑΣ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ" , "MEGA Σαββατοκύριακο" καθώς και σε πολλές ραδιοφωνικές εκπομπές .Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται τα UFO, η ιστορία του ευρύτερου ελληνικού χώρου κ.ά. Στα συλλεκτικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται τα γραμματόσημα, τα νομίσματα και τα χαρτονομίσματα.Είναι Έφεδρος Ειδικός Επιστήμονας του Γ.Ε.Σ στο κλάδο των Διαβιβάσεων.Συμμετείχε στις ραδιοφωνικές εκπομπές ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ και ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ στο ATHENSJUKEBOX .Ειχε επισης και την δική του ραδιοφωνική εκπομπή με τίτλο "ΔΙΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΟΠΑΙΑ ΑΤΡΑΠΟ" στο web radio του Ε.Ο.Ε με θέματα που σκοπό έχουν να ξυπνήσουν και άλλους συντρόφους για να περιμένουμε τους βαρβάρους ξένους ή μη.Προσωπικό email : kastamonitis@gmail.com


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: